Gemeente Roosendaal gaat om de Smart Retail City kracht bij te zetten digitale technologie toepassen op het gebied van retail van de binnenstad. De gemeente wilt dit gezamenlijk gaan ontwikkelen met de winkeliers, horeca, vastgoedeigenaren en bewoners.
Als Smart Retail City is Roosendaal sinds 2013 bezig om de binnenstad als proeftuin te gebruiken om de online en offline winkelen te integreren. Dit is noodzakelijk omdat het consumentengedrag met de komst van online winkels drastisch veranderd is.Roosendaal zal daarom in de periode 2018-2022 een aantal initiatieven verder gaan uitwerken. De doelstelling is om bezoekers aan de Roosendaalse binnestad daar langer blijven en frequenter terug komen.
3 Speerpunten
De drie speerpunten hierin zijn een loyaliteitsprogramma, door ontwikkelen van Roosendaal24 en stadswifi.
Loyalty
Met het loyaliteitsprogramma wil Roosendaal klantenbedingen met de Binnenstad stimuleren. Het gaat hier om een bonussysteem waarbij je punten kunt sparen die je weer kunt uitgeven in dezelfde winkel of andere winkels in de binnenstad.
Roosendaal24
Roosendaal24 is website waar het online en offline winkelen al enige tijd bij elkaar wordt gebracht. Dit zal in de toekomst verder ontwikkeld gaan worden. Zie hiervoor de website www.roosendaal24.nl
Stadswifi
En als laatste wil de gemeente Roosendaal voor alle bezoekers aan de binnenstad gratis Wifi ter beschikking stellen, zodat Roosendaal zich kan onderscheiden als gastvrije, moderne binnenstad.